Ruigrok
Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in reizen, dus toen ik naar Fuerteventura verhuisde en begon te werken als schrijver voor reisbladen, was het alsof de sterren op één lijn stonden. Mijn eerste baan was schrijven over het toerisme op het eiland Fuerteventura, maar mijn artikelen brachten niet genoeg bezoekers op om geld te verdienen. Toen besloot ik dat als er geen informatie over dit deel van de wereld op internet te vinden was, het misschien tijd werd dat iemand daar verandering in bracht!
Fuerteventura.nl
Fuerteventura is een website met informatie over het eiland Fuerteventura. De site is opgezet om het toerisme in dit gebied te helpen bevorderen en mensen nuttige informatie te geven over hoe zij het beste kunnen genieten van de vele verschillende attracties, stranden en hotels op het eiland. De website is zeer succesvol geweest in het bevorderen van het toerisme en heeft de afgelopen drie jaar meer dan 25 miljoen bezoekers gegenereerd.
Behalve informatie over bezienswaardigheden bevat de site ook door plaatselijke schrijvers geschreven artikelen over verschillende aspecten van het leven op het eiland, zoals geschiedenis en cultuur.
Achtergrond
Fuerteventura.nl is een website die is gemaakt door de oprichter van Fuerteventura en zijn team. Het doel van deze site is het bevorderen van het toerisme, vooral onder Europeanen. De website heeft sinds de lancering drie jaar geleden met succes veel bezoekers uit verschillende landen aangetrokken, waaronder Duitsland en Frankrijk.
De eigenaar van de website is al meer dan 20 jaar betrokken bij het toerisme, dus hij weet hoe belangrijk het is dat mensen die Fuerteventura willen bezoeken voor vakantie of zakenreis, al hun behoeften kunnen vinden op één plek waar ze alles kunnen vinden wat ze nodig hebben, van accommodatiemogelijkheden via vliegtickets tot autoverhuurdiensten of zelfs tips over welke restaurants goed eten tegen betaalbare prijzen bieden in de buurt van waar u verblijft tijdens uw bezoek aan dit prachtige eiland!
Vakanties en Reizen
In 2011, nadat ik met vrienden had gesproken over hun ervaringen op vakantie, kreeg ik het idee om een website te maken waarop ik al mijn onderzoek naar vakanties en reizen op Fuerteventura zou delen. Eerst nam ik het niet al te serieus, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat er een ongelooflijk gebrek aan informatie over dit deel van de wereld was op het internet, dus besloot ik het toch te proberen.
Wat deed je daarvoor?
Ik werkte als freelance schrijver voor verschillende websites en tijdschriften zoals Interavia Aviation News of Airline Business Magazine. Hierdoor heb ik ervaring opgedaan met het schrijven van artikelen over toerisme of vluchten (en soms beide).
Werkervaring
Ik was freelance schrijver en SEO (search engine optimization) consultant voor verschillende bedrijven zoals Google, Yahoo! Marketing Services, of Interavia Aviation News. Ik schreef ook artikelen voor tijdschriften zoals Airline Business Magazine.
Ik was altijd al geïnteresseerd in het starten van mijn eigen bedrijf, maar ik wist nooit echt hoe ik dat moest aanpakken tot ik op een dag, toen ik aan het onderzoeken was hoe ik online geld kon verdienen, deze site genaamd [link] tegenkwam. Het was alsof de gloeilamp in mijn hoofd afging! Dit is wat ik nodig had!
Ik begon meteen te werken aan fuerteventura.com door blogberichten te schrijven en trefwoordenonderzoek te doen zodat mensen ons konden vinden op de zoekresultatenpagina’s van Google als ze zochten naar dingen die te maken hebben met toeristische bestemmingen zoals vakanties in het buitenland of goedkope vakanties in het buitenland enz.
Conclusie
De website fuerteventura.nl is een voorbeeld van een succesvol gebruik van content marketing. Hij heeft geholpen om het eiland als toeristische bestemming te promoten, waardoor bezoekers meer te weten kunnen komen over het eiland vanaf hun computer thuis of hun smartphone.